lisentipsar.blogg.se

Här kommer ni dagligen få tips på recept, utflykter, träning, mode, inredning, restauranger, resor, dukningar, evenemang, skönhet, pyssel och lite annat. Så följ min blogg och du kommer få ett bra och inspirerande tips om dagen!!

Pulled pork burger!!

Kategori: Kött

 
 
Tror knappast det är någon som har missat att äta o laga den omåttligt populära rätten pulled pork. Den syns o finns numera överallt. Men så är det också väldigt enkelt o laga. Det enda man måste göra är att börja i god tid. Perfekt att ställa in på kvällen när du går o lägger dig o sen ta ut den när du går upp på morgonen åtta timmar senare. Sätt ugnen på 100 grader, lägg köttet i en ugnssäker form o häll över någon god BBQ sauce. Låt stå i ugnen i ca åtta timmar. Sedan ska köttet tråda sig och enkelt gå o dra isär.
 
Denna gång åt jag min pulled pork en gång i tortillabröd och en gång i hamburgerbröd tillsammans med grönsaker, syrad lök o en god sås! Jag föredrar hamburgerbröd. Det var verkligen sååå gott. Nästa gång ska jag äta det i pitabröd så får vi se vad favoriten blir. Den syrade löken hittar ni under tillbehör o såsen skriver jag om i ett nytt inlägg så det blir lättare för er o hitta. Måste lära mig hur jag länkar. Någon som vet??
 
 
 
 
Hittade nya hamburgerbröd som jag provade o de var verkligen såå goda till denna rätt. Så de kan jag verkligen rekommendera. Smörstek bröden innan ni fyller dem med smaskigheter. 
 
 
Mosa en halv avokado på brödet, lägg på isberssallad, pulled pork, såsen, inlagd lök och tomat och du har en perfekt pulled pork burgare!!
 
Massa kramar
Louise
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: